Det kom blod!

Igår kom jag fram till att det vilar en förbannelse över min vinterbil. Sist jag skruvade med den så byttes ju ett hjullager som hade skurit. Skulle ju slå loss lagerbanan ur trumman när jag slinter och slår mig på pekfingret istället. Vilket resulterade i ett svullet och väldigt färgglatt finger i två veckor.

Igår fick jag för mig att jag skulle byta olja och oljefilter samt kika på rutorna som hålls på plats med skruvmejslar... Oljepluggen lossades och oljefiltret avlägsnades. So far so good. Skruvade isär dörren för att kika på rutan. Tar tag i vajern som ska ha någon funktion när det gäller att hålla rutan på plats och drar i den. SJÄLVKLART så går den sönder och jag drar pekfingret i den vassa kanten i nedre delen av dörren. Så jag fick ett stort jack och det sprutade blod. Kan tillägga att jag är en mes när det kommer till sår och blod. Tänkte att jag skulle spola av det med lite vatten men det blev svart framför ögonen.

La mig i baksätet på bilen och ringde Elina. Hon kom som ett skållat troll med sårrengöring, plåster och en Cola. Hon plåstrade om mig så snällt. Bilen var ju tömd på olja så att sätta sig i bilen och åka hem var inte något alternativ. Efter att ha fått plåster och höjt blodsockret med Colan var det bara att skruva ihop allt igen. Passade även på att slänga in ett par högtalare som låg och skräpade i garaget så nu kan jag dessutom poppa riktigt högt i bilen.

Gör ont som fan i fingret och det vill inte sluta blöda.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback